Svar på dina frågor om flyttjänsten

Frågor & Svar

Allt du behöver veta om vår flyttservice

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om hur vår flyttjänst fungerar – från bokning och förberedelser till genomförande och betalning. Klicka på frågorna nedan för att läsa mer.

Tider & genomförande

Tidsåtgången beror på flera faktorer, såsom mängden bohag, bostadens storlek, avstånd, trafik och framkomlighet. Vi planerar varje uppdrag noggrant och arbetar alltid så effektivt som möjligt – utan att kompromissa med kvalitet eller säkerhet.

Vi utför vår flyttservice kl. 8.00–18.00 på vardagar samt kl. 9.00–15.00 på helger. Vid förfrågan finns det även möjlighet att utföra flyttar på senare klockslag.
Vi erbjuder vår flyttservice med Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö som utgångspunkt och kan hjälpa dig att flytta till ny adress i hela landet.
Ja, vi utför flyttar till andra närliggande länder som till exempel Danmark eller Norge.

Förberedelser & packning

Om du inte har bokat packning av oss så ska hela ditt bohag vara helt nedpackat och redo att bäras ut på flyttdagen. Känsliga möbler och textilier ska vara packade så gott som möjligt och allt som ryms i en flyttlåda ska packas så.
Meddela oss på flyttservice hur många lådor och vilken typ av lådor du behöver. Våra leveranser sker på tisdagar och torsdagar. Boka samtidigt upphämtning av lådorna på den nya adressen cirka två (2) veckor efter utförd flytt.
Utöver klassiska flyttlådor erbjuder vi även speciallådor för kristallkronor, tavlor och liknande samt garderobslådor där kläderna transporteras hängande på sina galgar.
Vi har ingen begränsning för hur många lådor som du får låna men räkna med cirka en (1) låda per kvadratmeter boyta som du flyttar från.

Montering & service

I din flytt ingår lättare nedmontering. Vi skruvar ner lampor, enklare uppsättningar av hyllor eller till exempel din soffa eller säng för att kunna bära ut den. Garderobssystem som till exempel PAX ingår inte i lättare nedmontering.

Betalning & priser

Det kommer en faktura till dig via e-post cirka en (1) vecka efter din flytt. Avbokning sker utan avgift 1,5 vecka innan flytt. Vid senare avbokning debiteras avbokningsavgift, 3000:-.
Alla våra priser till privatpersoner är angivna inklusive moms och alla våra priser till kommun och företag är angivna exklusive moms.
Observera att det ligger på dig som kund att se till att det finns en lämplig parkeringsplats. Eventuella P-böter på anvisad plats står du som kund för.

Fler frågor? Kontakta oss gärna!

Vi svarar på alla dina frågor

Begär en offert idag!

Fyll i vårt formulär för en kostnadsfri offert, så återkommer vi inom 24 timmar.